min  lilla fotohörna

Alla inlägg under juni 2009

Av Ulrika - 29 juni 2009 23:04


... lille lille junior och hans mamma!


Det var verkligen en upplevelse att få se en så "ny" liten älgkalv - det har jag inte gjort tidigare. De dök upp lite plötsligt, där i skogskanten, så det blev några snabba foton ifrån bilen, innan de gick in i skogen igen.

Av Ulrika - 26 juni 2009 21:16


Är gräset grönare på andra sidan?

Farbror Anka bryr sig nog inte om det, han längtar bara efter att få ta sig ett dopp!

Av Ulrika - 25 juni 2009 21:53


I dag var jag en liten sväng vid tjärnen igen - och de små svanungarna hade kommit! Här har de en liten simlektion med mamma Svan.

Av Ulrika - 24 juni 2009 19:29


 Här ligger blivande mamma sångsvan och ruvar på sina ägg. Hon och mannen brukar återkomma till den här lilla tjärnen varje år. I morgon ska jag åka dit igen, för att se om det blivit några småsvanar =>

Av Ulrika - 23 juni 2009 22:53


I dag när jag gick en promenad utefter Trollhättans kanal fick jag se en härlig kamp mellan två små herrar. Det var änderna som hade simtävling!

Av Ulrika - 22 juni 2009 22:12


Blå himmel, vita små fluffiga moln och en strålande sol. Kan det bli bättre?

Av Ulrika - 21 juni 2009 22:19


Härom dagen var jag en liten kvällstur till berget igen och det blev full pott!

Den första vi mötte på var denna förnäma lilla dam. Visst är hon näpen och söt!


Lite senare under kvällen träffade jag åter på skogens konung, både den äldre, den yngre och lille lille junior.... Jag visar upp dem en annan dag.




Av Ulrika - 19 juni 2009 11:06


"Midsommarnatten plockar jag klöver och timotej

karibacka och ängsull och blyga förgätmigej
blåklockor och violer och sen drömmer jag om dej
och då vet jag att du älskar blott mej."

Text: Einar Molin

Musik: Lille Bror Söderlundh


Presentation

Välkommen hit, till min lilla fotohörna! Skriv gärna en liten hälsning innan du lämnar bloggen...det skulle göra mig glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länktips

Besöksstatistik


Skapa flashcards